tisdag 6 juli 2010

Skryt om min chilliplanta!!!

Min chilliplanta har växt som satan det senaste. Alltså verkligen jättemycket. Ofattbart mycket! Och det är en massa små, små vita blomknoppar som kommer. Alla förutom en då, som jag idag sett har slagit ut ordentligt. Så hysteriskt kul att se. Nu hoppas jag att dom blir pollinerade så att det börjar växa små chillis där också, så att man får dom där riktigt röda, söta, heta paprikorna. Dom som gör sig så hysteriskt bra i matlagning.


Men men. Nu blir det inte så bra bild med Nokia N95 (som för övrigt bara är en skittelefon) då den verkligen inte kan göra något större rätt. Tog en massa bilder men detta vart det bästa jag kunde åstadkomma.
jag använder ju växtmedel en gång i månaden i vattnet till mina örter och tycker det fungerar hur bra som helst. Medlet är en flytande växtnäring från Neudorff och nästa år kommer jag nog köpa en exakt likadan för jag är så nöjd över vad jag sett den göra för underverk på alla mina örter. Det enda som jag får, eller mer korrekt MÅSTE, nyinvestera i är faktiskt ett gäng större krukor. Dom jag har håller verkligen inte måttet för allt som jag slänger i en kruka. Det växer lite för trångt känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar