måndag 13 september 2010

Mycket att stå i

Det var en kul dag i skolan idag. För en gångs skull så var föreläsningen, trots ämnet, riktigt intressant. Sociologi är konstaterat verkligen inte min grej. Men å andra sidan så kan det bara bli bättre.
Sedan så skall många av mina klasskamrater iväg till en sådan där provsittning. Förstår inte riktigt tjusningen av det. Känns som om jag hellre festar med mina vänner som jag verkligen känner. Faktiskt.
Inget ont om dem, bara det att det känns skummt. Jag väljer istället att spendera jobb imorgon. Lite dumt planerat från min del, då vi skall ta och sätta oss med en rätt så tung grupparbetsuppgift. Det känns lite skummt att bara dumpa över det arbetet på gruppkamraterna. Men det är väl något man lär sig balansera. För jag har för avsikt att inte ta 100% CSN-lån, jag skall fan klara mig på 75%!

Träffade min gumma efter skolan. Hon var snäll och tog sig in till stan så i kunde ta en snabb lunch på franska bageriet mellan Domkyrkan och Grönsakstorget. Det är som sagt det bästa stället för en liten lunch.
Vi har ju jobbat om varandra lite det senaste, och det känns så skönt att få lite kvalitetstid med henne äntligen. Och visst, jag kommer sitta större delen av helgen med hemtentan, men vi skall minsann se till att få tid bara hon och jag. Funderar på att dra och meta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar