fredag 3 september 2010

Mumma i magen

Så var det alltså gjort. Tog mig en liten promenad med gumman idag, trots att vi båda är lite krassliga och sitter och snörvlar båda två.
Det blev en tripp in till stan, där jag redan i tisdags tog och beställde tre kilo nötben från favoritköttbutiken i Saluhallen. Det är fina och billiga grejjer. Sedan så blev det torghandeln på Kungstorget där allt det goda fanns. Närodlade morötter i olika färger, fina knippen gullök och färsk vitlök. Samt en halv, fin rotselleri.
Jag vet inte varför, men det blir en känsla av salighet när jag får tag i ordentliga saker istället för massorna av varor med suspekt ursprung så kan man faktiskt få tag i ordentliga, svenska grönsaker.

Och med lite tur så kommer jag utan störningsmoment kunna rosta mina ben och koka min buljong. Något som jag verkligen sett fram emot under lång tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar