måndag 27 september 2010

En mörk tid

Nu är det något hemskt på gång. Under dagen har jag på olika sidor på Internet samt besökt den lokala närbutiken. Där fanns en affisch på en försvunnen ung kvinna, och vem har inte reagerat på rapporten om den saknade Rasmus?

Det verkar som om det är något i görningen, och jag hoppas av hela mitt hjärta att dessa individer återfinns i livet! Men samtidigt så verkar det inte så ljust, och det är ju det som gör dessa händelser så hysteriskt hemskt. Har Göteborg blivit en så pass mycket hårdare stad att vara ung i? Är det så att det är gäng som varit i farten? Eller enskilda våldsverkare?

Jag kommer ihåg när jag var liten och gick i högstadiet och gymnasiet. Det var inte alls lika vanligt att läsa om sådant på löpsedlarna. Det är en trend som bara MÅSTE vändas. Vi måste kunna gå ut utan att frukta för vår egen tillvaro eller vårt egna liv.

Men det verkar som om det är på Hisingen som problemen är. Det framgår av den information som polisen har att ge allmänheten. Det gör inte saken roligare, då det inte är långt ifrån där jag bor. Göteborg har verkligen gått in i en mörk period i historien. Det är verkligen inte den staden som jag har i mitt hjärta!


Referenser: GP, GP, GP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar