tisdag 10 augusti 2010

Universitetet närmar sig med stormsteg

Blev faktiskt lite överrumplad idag. Fick mina två första mail från institutionen som jag skall börja läsa på nu i höst. Den förste september är min första dag som universitetstudent. Jag undrar så vad det livet kan komma och innebära. Vilka förändringar som kommer komma och allt det där okända. Jag gillar inte förändringar speciellt mycket, men å andra sidan så kan det ibland (i VÄLDIGT sällsynta fall) vara något av ett positivt inslag i vardagen.

Köpte alla böckerna idag med. Det är dyrt. Sju böcker för 2.250:-
Det tyckte jag var väldans. Men orka jaga begagnat nu. Det blir nog bäst såhär, misstänker jag. Men å andra sidan så är jag nog rätt så lyckligt lottad. Jag har redan pratat med min chef om anställningsmöjligheter under studietiden. Så det ser faktiskt såpass ljust ut att jag kan ta och hoppa in någonstans mellan åtta till tolv dagar i månaden och jobba. Vilket i sin tur innebär att jag faktiskt kan ta ett 75% CSNlån. Och att inte ha en allför stor skuld hos dom gamarna är ju bara att föredra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar