torsdag 1 juli 2010

Så vart det spöet trasigt

Har väl mer eller mindre kommit hem ifrån en spännande och annorlunda metningstur i vackra Delsjön. Träffade en kompis vid Olskroken runt åttasnåret på morgonen och begav oss med kaffetermosar och hela kittet för att glatt spendera några timmar i naturen.
Efter ditkomst så tog det inte många minuter innan jag krokat av och återsatt två små abborrar. Alltid kul att investera i mask som blir så flitigt använda!
Kompisen hade inte lika mycket tur utan råkade ut för abborre-mobbare. Sådana som retas men aldrig fastnar på kroken.
Men efter ett tag så satt vi och pratade och min blick var inte fokuserad på flötet. Jag såg när flötet var ett par centimeter under vattnet och kände när fisken lugnt simmade iväg. Spöet bågnade och toppen gick sönder. Med andra ord kan man lugnt säga att i Delsjön simmar nu en fisk av modell större och art okänd runt med en krok i munnen och MITT FLÖTE som en bromskloss likt Hajen-filmerna. Tanken retar mig så mycket. Jag har inte fiskat jättemycket, men detta är en erfarenhet som verkligen kommer bli en rolig historia att berätta.
På vägen hem stannade vi till vid Strömvalls Sportfiske, enligt mig den absolut bästa och trevligaste fiskebutiken i Göteborgsområdet, för att investera i ett nytt tremetersspö och ett flöte. Aldrig att jag kommer bege mig någonstans utan en backup ifall-om-att något liknande skulle kunna hända igen.
Morgondagen skall jag vara där klockan sju på morgonen och fiska, och med mig skall även mitt kastspö vara, för att få lite variation i fisket samt, om Delsjöhajen slår till igen, mitt nya metspö går till pesos.
My life is good!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar