torsdag 29 juli 2010

Metdag är bradag

Dagen har varit helt underbar. Efter att min lilla goa kärring äntligen fick liv i mig tidigt imorse så åkte hon och jag till Delsjön och metade. Det var underbart! Det regnade sådär fint ni vet, lite regn men ändå var det riktigt varmt och skönt. En riktigt trivsam start på hösten, tror jag. Den är nog inte så långt borta.
Men men, efter att vi kommit dit till våran lilla plats, så hällde vi upp kaffe och jag åt en fralla som min lilla älskling varit snäll nog att fixa iordning till mig på morgonen. Och så slängde vi ut lite bröd i vattnet för att meska. Men abborrarna var redan där. Dom åt det bröd som låg och guppade vid ytan. Stora plask blev det och det var en riktig upplevelse.
Sedan tog det inte många sekunder efter att vi hystat i mask på krok innan dom var där och började nafsa och flötet drogs ned under vattenytan. Återigen var dom som högg lite för små för att hamna på tallriken, så alla som vi drog upp återutsattes mer eller mindre direkt.

Men vilken upplevelse det var idag. Det är fantastiskt fridfullt, rofyllt och samtidigt spännande. Det är så man undrar vad man gjorde innan man började meta på allvar.

Sedan så kan jag också förtälja er att jag, efter många samtal och många funderingar faktiskt tackat JA till min universitetsutbildning. Så det är något att se fram emot! Kanske inte är så många år kvar innan jag och gumman bor i ett eget hus, alldeles i närheten av en fin sjö!
Livet känns fördjävla gott för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar